lørdag 21. mai 2016

3D-ultralyd uke 26

I går var vi på 3D-ultralyd hos PåUltra i Kristiansand, og så den lille gutten vår igjen. Det er fortsatt en gutt, og nå er det 200% sikkert. Jeg ser veldig mange likheter med pappaen. Det er helt rart! Det tok lang tid før ultralydjordmor klarte å se kjønnet, for han snudde seg med kroppen min uansett hva jeg foretok meg og lå stort sett med hendene oppi ansiktet eller "koste" med morkaken. Han var er omtrent 910g og 31 cm, og størrelsen er akkurat som den skal. Beinene er fortsatt litt lenger enn gjennomsnittet for babyer, men hun trodde ikke det ville bli en 4-5 kilos baby slik jeg selv var som nyfødt. Det er fint å vite at det er en personlighet inni kroppen min, og at sparkene jeg kjenner er det lille ansiktet som skal være i livet vårt for alltid. Jeg synes det var en fin opplevelse, og ultralydjordmor tok seg god tid. Undersøkelsen kostet kr 1000 og da fikk med 98 digitale bilder.

På vei hjem hentet vi vogna og Tripp Trapp stol. Fikk også hentet lekegrind som vi kjøpte brukt av noen. Snart er alt klart. Kanskje noen synes det er for tidlig, men jeg synes det er greit å ha orden på ting. Vet jo ikke hvordan de neste månedene blir, og vil jo gjerne få handlet på noen gode tilbud slik at vi slipper å kjøpe alt til full pris.

Etter en tøff dag på torsdag, var det godt å få noen bekreftelser på at alt er i orden. Har merket småubehag siste dagene også i synsfeltet, men det kommer mest når jeg stresser.



 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar