tirsdag 21. juni 2016

Fokus på mat og time hos diabetessykepleier

Førstkommende fredag har jeg fått time hos en diabetessykepleier på sykehuset. Håper jeg skal få noen gode råd om hvordan jeg bør spise framover. Da jeg var hos fastlegen og fikk greie på at jeg hadde 8,2 etter glukosetesting, fikk jeg beskjed om å kutte ned på inntak av karbohydrater og frukt. Det har jeg nå gjort. Da jeg var hos jordmor forrige uke fant hun keton +3 i urinen, som enten kan tyde på at jeg har fått for lite karbohydrater og kroppen er på vei i ketose, ellers er den milde svangerskapsdiabetesen i utvikling. Håper virkelig jeg får noen svar på fredag! Og er skikkelig redd for å måtte stikke meg ørten ganger pr dag med måleapparat. Frykter at jeg må det, men må jo bare venne meg til det.


Bestilte en bok som jeg håper kan gi inspirasjon til matlaging i sommer:


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar