lørdag 31. oktober 2015

Rundt 20 eggposer å se på ultralyd (sprøytedag 10)

I går var jeg til innvendig ultralyd for å sjekke hvor langt utviklingen av eggposene har kommet. Vi bor flere timers kjøring unna fertilitetsklinikken, og jeg skulle derfor ha denne mellomsjekken hos en gynekolog som er nærmere der vi bor.

Etter 9 dager på Menopur (dose på 150 per dag), så var det gøy å få høre at det var rundt 20 (!) eggposer i ulike størrelser. Gynekologen sa at alt så veldig fint ut. Han fortalte at jeg hadde respondert bra på medisineringen, og at jeg antageligvis ikke ville komme til å trenge nye medisiner. Etter undersøkelsen fakset gynekologkontoret resultatene videre til fertilitetsklinikken, og vi måtte vente i byen til de ringte oss, i tilfelle jeg måtte hente ut noen nye medisiner som kun er å få ta i på større steder. Vi surret rundt på flere butikker, og jeg fant noen nye klær. Mannen fikk sin vante tur innom Clas Ohlson, og vi endte til slutt opp på Mc Donalds for en "junkfoodlunsj"

Klinikken ringte etter to og en halv time, og med "hjertet i halsen" tok jeg telefonen. Jeg trenger ikke noe mer medisiner, men skal ta to doser til med Menopur, samt fortsette med nesesprayen og sette eggløsningssprøyte på søndags kveld. Det betyr; egguttak tirsdag 3.november. Jippi! Hjelp! Nå begynner alvoret for fullt. Neste helg er alt over, og forhåpentligvis er jeg "ruger" da!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar