fredag 1. januar 2016

Et lite hjerte som banker og et nytt år!

Da har vi gått over i et nytt år, og jeg gleder meg til alt dette året sannsynligvis vil bringe for vår del.
På onsdag var vi på tidlig ultralyd på sykehuset, og fikk da se et lite hjerte banke. Legen konkluderte med at det ser ut til å være ett embryo som er i uke 5-6. Da er det utelukket at det er IVF-embryoet fra november, og vi har da altså klart dette selv - etter nesten tre år med prøving og mislykket IVF.


Da tror jeg at det er 6+4 i dag. Det er rart å tenke på alt som skal skje den neste måneden. Jeg har et stort håp om at vi skal klare det denne gangen.


Jeg fant en oversikt på nettet over prosentvis risiko for spontanabort, som viser følgende tall:
•25 – 30 % risiko fra unnfangelse
•15 % risiko fra ca. uke 3.
•8 % risiko fra uke 6.
•5 % risiko fra uke 8
•2 % risiko fra uke 9
•mindre enn 1 % risiko fra 12 uke.


Håper denne lille vennen klorer seg fast i "hybelen min" til over sommeren. Lurer på om det er en liten jente eller gutt.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar