torsdag 28. juli 2016

Nedtelling til fødsel

I dag var vi hos jordmor. Jeg er nå 35+5 og hun kunne kjenne at hodet har kommet ned i bekkenet. Har mye kynnere for tida. På grunn av min milde svangerskapsdiabetes er jeg nå henvist til vekstkontroll for å sjekke størrelsen på babyen. Er han større enn normalen kan det ende med igangsetting, men på en måte synes jeg det hadde vært greit. Siden det enda er påvist GBS i urin (Streptokokk B) ville jeg syntes det var bedre om vannet tas kontrollert, for da unngår man minimalt sjanse for at babyen blir eksponert for smittefare. Jeg har også fått vite at jeg kommer til å få antibiotika intravenøst i aktiv fødsel pga GBS. Neste uke skal vi på innskriving på kvinneklinikken og så skal jeg på kontroll hos legen. Kanskje vi får time til vekstkontroll i neste uke også???
Det er spennende tider, og for alt vi vet har kanskje babyen kommet til neste helg...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar