tirsdag 2. desember 2014

Hipp hurra for MENSEN 16 år! :-)

 
Det var 2. desember 1998, og jeg hadde under en måned før feiret 12-årsdagen min. Jeg lekte fortsatt med Barbie, og puppene så ut som små myggestikk (hadde ikke begynt med BH). Forskrekkelsen var derfor stor da jeg en tidlig morgen oppdaget blod på rare steder. Mamma kom raskt til unnsetning, og konstaterte at dette nok var mensen som hadde kommet. Jeg gråt og gråt, og hadde ikke mye lyst til å dra på skolen. Jeg gikk siste året på barneskolen, og vi skulle attpåtil i kirka for å øve til juleavslutning på kvelden denne dagen. Mamma sa jeg måtte tenke at det var noe jeg skulle bli glad for, og at jeg en gang i tida ville kunne bli mamma til noen selv. Hun sa også at det som oftest ikke var så regelmessig det første året, så det var ikke sikkert det kom hver måned den første tida. Hun fant et bind i skapet, og gav det til meg. Følte meg bare kjempeteit! En liten unge som liksom skulle gå med ting voksne damer bruker i trusa. Kunne ikke skjønne at dette hadde skjedd?!

Selvfølgelig gikk jeg på skolen! Da jeg kom hjem, hadde mamma lagt en pakke "Always" på senga mi. Det satte jeg kjempepris på. Fra jeg var 12-17 år passet hun på å fylle opp mensrekvisitaene hver måned. En snill og god mamma! :-)

Etter hvert fikk jeg "porsjonspakker" fra både Always og Libresse, men første bindene jeg brukt så slik ut:



Mensen ble regelmessig fra første stund! Hver måned har den kommet med sin normale syklus på 27-30 dager. Nå har jeg vel vært gjennom nærmere 200 sykluser siden da, og mange flere skal det bli!

Nå håper jeg snart det kan klaffe med en baby, siden det har vært et stort ønske gjennom de siste 18 syklusene!

Hipp hurra for MENSEN 16 år! :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar