tirsdag 10. februar 2015

Liv i pungen og ny ideer!

Da har mannen min fått svar fra fastlegen om at det var liv i sædprøven han var med i dag. De hadde svømt, og ser ikke unormale ut. Fastlegen er ikke spesialist innen feltet, og kan ikke si så mye om kvalitet, men heller om kvantitet. Er det liv, så er det håp! Jeg har masse egg og han har levende sædceller, så da må et eventuelt prøverør kunne være mulig om det ikke skjer noe på vanlig vis i løpet av året. Kjenner jeg er redd for at jeg kanskje må gjennom en lapraskopi, men får prøve å ikke tenke for mye på det enda. Først skal jeg til blodprøve på syklusdag 23, og så kan det være mannen må på sentralsykehuset for å ta en sædprøve som skal analyseres nøye. Foreløpig har mannens fastlege skrevet brev til gynekologen jeg var hos om dagens funn, så får vi høre om det holder.












Ellers har mannen min kommet på en ide om at vi kan forsøke å inseminere meg. Han mastruberer i et urinprøveglass, og sæden suges opp i en 5ml engangssprøyte. Sæden sprøytes deretter inn i skjeden, mens jeg har positiv eggløsningstest. I ettermiddag bestilte jeg diverse ting til neste ukes eggløsning. Lurer på hva de tenker på www.apotekhjem.no når de ser denne bestillingen? *tihi*

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar