torsdag 18. august 2016

Uke 38+5: Modningsakupunktur og mildere stripping

I dag var jeg inne for ny stripping og modningsakupunktur på sykehuset. Jeg har vært litt spent på hvordan det ligger an siden jeg har hatt en del maserier og kynnere siden forrige stripping. Jeg hadde også to dager med slimete og rødbrun utflod. Det kan ha vært rester etter stripping, men det er også en mulighet for at det var slimproppen. Det kom 38+1-38+2. Undersøkelsen viste at det fortsatt bare 2 cm åpning. Vi møtte en ny jordmor i dag, og hun sa at det ville være rimelig tøft for meg å skulle strippes med to fingre, noe den andre jordmoren gjorde for nesten en uke siden, så i dag løsnet hun derfor bare litt lettere på hinnene og ikke så grundig som hun andre forrige gang.

Modningsakupunkturen gikk også fint. Jeg fikk 8 nåler rundt om på kroppen; 2 i hender, 2 på føttene, 2 på leggene, 1 på magen og 1 på toppen av hodet. Jeg ble søvnig etterpå! Dersom det ikke skjer noe til neste uke, skal jeg på ny behandling neste onsdag. Det ble også målt hjertelyd på babyen med belte rundt magen min, og jeg skulle klikke på sånn en knapp når han beveget seg. Alt virket normalt.

Jeg fikk også masse info om igangsetting. På grunn av kostholdsregulert svangerskapsdiabetes vil jeg settes i gang på termin den 30.august om fødselen ikke har startet. Det blir da med tabletter som skal opp i skjeden. Alt etter hvor moden man er, kan visst dette ta noen dager.


Spennende dager! Klarer ikke helt å slappe av... Tror jeg skulle hatt en sånn akupunkturnål på toppen av hodet hele døgnet...



4 kommentarer:

  1. Spennende! Hva tenker du om fødselen? Håper du får en fin opplevelse!

    SvarSlett
    Svar
    1. I dag er det 39+1, og jeg håper for hver natt nå at jeg skal våkne med rier. Jeg tror jeg vil være en person som fungerer best med at fødselen starter sånn plutselig. Desto mer jeg tenker over dette med igangsetting, desto mer stresset blir jeg. Håper uansett at det blir en fin opplevelse om fødselen ender på den ene eller den andre måten! Nå gleder vi oss veldig til å få se lillegutt! Siste ultralyd viste en visstnok en gutt som er tynn i mage og bein, litt kraftigere i overkroppen og med kulerundt hode. Jordmor mente han hadde perfekt kropp for normal fødsel, lille "Hulken" vår. Siden han var -2% på vekstestimering 37+6, så er det jo egentlig bra at han holder seg i magen en stund til og vokser seg større, men kjenner at dagene begynner å bli tunge for meg og håper han kommer før igangsetting som er planlagt til 30.08 pga min kostholdsregulerte svangerskapsdiabetes.

      Slett
  2. Da håper jeg du snart føder! Hvis det ikke har skjedd allerede! :-)
    Gleder meg til å høre hvordan det har gått, masse lykke til!

    SvarSlett
    Svar
    1. Her ventes det fortsatt i spenning, og skal inn på sykehuset i morgen for neste behandling med modningsakupunktur og stripping. Håper neste runde gjør susen! Kommer tilbake med fullt referat av fødselsopplevelse når jeg har blitt i skrivbar stand igjen ;-)

      Slett