fredag 12. august 2016

Vekstestimering og stripping i dag!

På ultralyd for vekstestimering i dag var babyen helt normal i størrelse, eller det vil si at han var 2% mindre enn normalen, men det var så lite avvik at det ikke ble så vurdert. Da har jeg gjort alt rett med blodsukker og kost. Alt stevet i sommer har vært verdt det! Han veier omtrent 3060 gram nå ved 37+6 uker, og vil bli maks 3500-3600 gram ved 40 uker. Ultralydjordmor tror også hodet vil være 36-37cm ved 40 fullgåtte uker.


På grunn av kostholdsregulert svangerskapsdiabetes vil jeg bli igangsatt på termin som er 30.august, om noe ikke skjer før da. De ønsker derfor å gjøre tiltak som kan hjelpe på modningen framover. Jeg må inn til sykehuset for stripping og modningsakupunktur minst en gang i uka framover. Første gang med stripping var i dag. Det gjorde litt vondt, men det var helt overkommelig! Hun løsnet på hinnene rundt babyens hode, og sa hun kunne kjenne hodet hans. Jeg hadde 2 cm åpning i dag, så da er det noe som er på vei til å skje i kroppen. En av fødselslegene mente at jeg burde på ny antibiotikakur siden jeg fortsatt har GBS (streptokokk B) i kroppen, og jeg ble satt på ny medisinkur med annen type enn jeg hadde i uke 13-14. Jeg vil i tillegg til dette også få antibiotika intravenøst under fødsel.


Så er det vel bare å smøre seg videre med mageolje, perineumsolje og brystvortekremer, og smule tålmodighet i dagene og ukene framover!







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar