onsdag 29. oktober 2014

"Rikshospitalets slankesuppe"

Jeg strever med vektreduksjon og etter en vellykket "suppekur" i august, forsøker jeg meg nok en gang! Mannen min følger med på mine kurer, men han kan også gå ned noen kilo. Etter at vi ble sammen for litt over 7 år siden, har vi begge gått opp ca 20 kg! :-( Åhoi, sånn kan det gå... ;-)

OPPSKRIFT:
Denne porsjonen er stor og holder lenge, men ved behov lager du bare mer.

2 bokser hermetiske tomater
3 store purre (event. vårløk)
1 pk eggnudler
1 bunt stangselleri
2 bokser grønne bønner (f.eks. brekkbønner)
2 grønne paprika
0,8 kg gulrøtter
Kylling- eller kjøttbuljong (ca. 2 l, ta 14 terninger fra pk. med 16)
Kutt opp grønnsakene og kok alt sammen.

UKEMENY:

Mandag:
Suppe og all slags frukt, utenom banan.

Tirsdag:
Suppe og grønnsaker, rå eller kokt. (OBS! Ikke erter, mais eller tørre bønner.) Spis en bakt potet med litt smør.

Onsdag:
Suppe, frukt og grønnsaker. (OBS! Ikke banan, og ikke poteter.)

Torsdag:
Suppe og minst 3 bananer. Så mye skummetmelk du orker.

Fredag:
Suppe, 280–560 g biff og 4 tomater.

Lørdag:
Suppe og masse kylling og grønnsaker.

Søndag:
Suppe, grønnsaker, brun ris, grillet fisk og usukret juice.



Dette kan du drikke:
Drikk masse vann, gjerne 6–8 glass om dagen. Du kan også drikke kaffe og te uten sukker.

Dette skal du unngå:
Mens kuren pågår, skal du unngå kullsyreholdig drikke og alkohol.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar