onsdag 24. juni 2015

Venter på ferie og gleder meg til "grønt lys" fra Fertilitetsavdelingen Sør!

Nå har jeg bare litt over en uke igjen før jeg tar ut fire ukers ferie. Det blir godt! Tenker vi skal slappe av og kose oss, men regner også med litt småpusling med maling av gulv og kanskje bytte et gjerde utenfor huset. Mannen har allerede hatt fri tre dager nå, og kjenner det er frustrerende at han ligger der i senga og "slacker" når jeg står opp for å dra på jobb. Han har fri to uker før meg, og to uker etter meg, og heldigvis fire uker sammen med meg! Jeg er veldig takknemlig for at vi har så mye fri sammen, for det er det mange som ikke har.

I går var det en fin reportasje på God Morgen Norge om Nina (32) og Kim (26) som har blitt foreldre til to ved hjelp av IVF-prøverørsbehandling. Det var fint å se "vanlige mennesker" stå fram og snakke om det på denne måten. Det var også med en sykepleier fra Fertilitetsavdelingen Sør, som fortalte litt om prosessen. Se den fine reportasjen her.

I går kveld ble jeg sittende med vår fine lille nevø, som straks er tre måneder, i fanget til han sovnet. Han har begynt å smile nå, former munnen og lager glade lyder. Det er fint å se at man får så god kontakt, så tidlig! Det føles veldig fint når han sovner i fanget med "kosegulpefilla" på hodet. Aldri i verden om jeg ikke skal gjøre alt som står i min makt for å få oppleve lignende ting med egne barn. Skal tåle tusenvis av tårer og smerter til før jeg gir opp. Jeg har forsøkt å ikke tenke så mye på at vi står på venteliste/ringeliste, men må innrømme at det ikke har vært en dag den siste uka uten at jeg har tenkt på det! Prøver å la være, men klarer det ikke. Skvetter nesten til hver gang noen ringer på mobilen, og det har det vært mye av i det siste. Det er mye som skjer på jobben, og mye telefoner. Tviler på at de hadde ringt så fort, men må jo nesten være klar for det hvis de ringer. Venter på "grønt lys" - klar som et egg - bokstavelig talt! Mannen virker ikke like klar, og kjenner at det er et vondt tema hver gang vi prater om det. Nå var han innom broren og familien hans forrige uke, og har fortalt han også om hva vi strever med. Kjenner meg mer og mer trygg på at han blir med meg hele veien, dersom det blir aktuelt. Han ville nok ikke fortalt det til hele familien sin hvis ikke.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar