mandag 23. februar 2015

Blodprøver på syklusdag 23

I dag har jeg vært på laboratatoriet på det lokale sykehuset, for å ta blodprøver på syklusdag 23. Da jeg var hos gynekologen for noen uker siden, fikk jeg beskjed om å komme til sykehuset i dag. Jeg har grudd meg til dette, og regnet med det var noen glass. Vi har tatt oss fri fra jobb denne uka, både jeg og mannen, for å kose oss med litt vinterferie sammen. Han kjørte den nesten fire mil lange veien til sykehuset med meg i formiddag. Vi fant raskt veien til laboratoriet, og jeg ringte på. Ut kom en liten, slank dame som så ut til å være rundt 25 år. Hun viste veien inn til prøverommet. Det var hun som skulle ta prøvene. Rommet var ikke så veldig stort, men det var lyst og fint. Det stod en profesjonell blodprøvestol ved vinduet. Hun fortalte at noen av prøvene kunne analyseres hos de, noen måtte sendes til sentralsykehuset i fylket og noen måtte fryses og sendes til Oslo. Skjønte raskt at det dreide seg om mange prøver, og jeg lukket øynene da hun klargjorde det sjette glasset i stativet. Da ville jeg ikke se mer... Det hele gikk veldig fort, og tror det ble opp i rundt ti glass. Nå er det bare å vente på svar, og det kan ta opp til to uker. I mellomtiden får vi kose oss med velfortjente fridager. Etter sykehusbesøket kjørte vi ned til sentrum, og kjøpte lunsj og distriktets beste kaffemokka. Snart er det vår i luften....


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar