lørdag 30. mai 2015

Lapraskopi allerede på mandag!

I går ca kl 14, ringte det en anestesisykepleier fra sykehuset. Han fortalte at jeg må møte opp mandag 1.juni kl 07.30, fordi det er en del forberedelser før et slikt inngrep. Selve kikkhullsundersøkelsen skjer i løpet av formiddagen. Jeg må komme fastende, noe som betyr at jeg ikke kan drikke vann eller spise pastiller heller. Mannen skal spørre seg fri jobb, men arbeidsplassen der han jobber har kontor i byen der sykehuset er også, så han kan jobbe derfra. Han hater jo å være på sykehus så jeg skal ikke tvinge han til å sitte der noe særlig, men har bedt han være med meg inn og hente meg senere. Gruer meg ekstremt. Kanskje ikke mest for selve inngrepet, for da skal jeg jo være i narkose uansett. Gruer meg mer for forberedelsene. Må vel ha nål i arm eller hånd, og kanskje må jeg ta klyster også!!! Huff!!! Skal i barnedåp og være fadder dagen før, men tror jeg kommer til å begrense matinntaket. Gruer meg også litt til narkose, siden jeg ikke har hatt det før, men mamma og storesøster reagerer normalt så håper jeg ikke blir en av de som spyr i mange dager. Sykepleieren sa at de laget minst et hull i navlen, men muligens ytterligere ett til et annet sted i magen. De blåser magen opp med luft slik at det blir lettere å se, så det kan være vondt i skuldrene og overkroppen noen dager pga. en nerve som blir berørt av dette. Jeg blir nok hjemme fra jobb noen dager. Det jeg gruer meg mest for, er visst noe er kjempegalt inni meg. Kanskje jeg har tette eggledere på begge sidene? Eller kanskje endomentriose? Eller kanskje begge deler... Det blir nok noen tårer den dagen... Uansett hva som skjer og hva som er galt, så må jeg prøve å tenke på "premien" oppi alt dette; søknad om prøverør sendes før fellesferien! Nå må bare jeg bare komme meg gjennom helga! Jeg har lovet å lage potetsalat, tacolefse-/spekematruller, og snickerskake til barnedåp i morgen. Det er i grunnen godt å ha noe som dagene kan fylles med denne helga, hvis ikke hadde jeg nok blitt helt tullerusk!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar