mandag 5. oktober 2015

Dag 3 på Synarelaspray

På lørdag startet jeg med Synarela nesespray for nedregulering. I dag er det tredje dagen på spray. Jeg sprayer kl 07 og kl 19, en spray i hvert nesehull. De to første dagene ble jeg svimmel og uvel, men føler det litt bedre i dag. Nå er det heller andre ting, som ekstreme varme-/kuldebyger i kroppen. I tillegg har jeg hatt konstant hodepine siden lørdags morgen. På klinikken sa de jeg må få en blødning før jeg kan starte på sprøyter, som er planlagt den 21.oktober. Dersom ikke det kommer en blødning, må jeg ta en graviditetstest. De fortalte at man fint kunne ha sex mens man gikk på spray, men at man må slutte på det hvis man oppdager man har blitt gravid. Leste litt på nettet, og det virker som det er skepsis rundt dette med spraybruk og tidlig graviditet. Får bare ikke håpe jeg har blitt gravid nå i siste runde på spray, for da kan jeg gå og spekulere i om det kan ha vært skadelig for fosteret. Tviler på at noe har skjedd uansett. Merket at brystene begynner å bli ømme, og har mensmurring slik jeg pleier siste uka før mensen.

Ja, sånn går dagene. Jeg er på vei inn i kunstig menopause, og prøver å leve i nuet. Om en måned er sannsynligvis hele første forsøket over og jeg sitter forhåpentligvis og ruger. Da får man heller tåle litt hetetokter, hodepine og nedstemthet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar