tirsdag 27. oktober 2015

Sykemeldt og teller dager til UL

Nå går det som en drøm å sette sprøyter. Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle komme til det punktet! Slet med blødninger helt fram til fredag forrige uke (til sammen 12 dager med blødning). Jeg var i kontakt med klinikken, og de sa at dette ikke er uvanlig når man er på medisiner. Samme dag som jeg hadde snakket med de i telefonen så sluttet blødningene, det ble helg og jeg så lyst på livet.

På lørdags kveld begynte jeg å føle meg litt "småuggen" og sliten i kroppen. Søndagen kom med løs mage, hodepine, uvel- og svimmelhet. Fikk også etter hvert smerter i eggstokkene. Jeg leste på nettet at dosen jeg tar med Menopur på 150 ikke skal være faretruende for overstimulering etter så få dager, og forsøkte å roe meg ned.

Mandags morgen startet og jeg hadde fortsatt hodepine, uvel- og svimmelhet og smerter i eggstokkene. Heldigvis var jeg ikke like gal i avføringen som dagen før. Jeg fikk time hos fastlegen på formiddagen. Hun tok blodtrykket og fant ut at det var forhøyet, noe som sikkert ikke er så rart siden jeg ble stresset av situasjonen med alle disse ubehagelige følelsene. Legen fortalte at dette nok bare er bivirkninger, at ikke alle får disse, men at jeg sannsynligvis må leve med dette til forsøket er over. Legen har nå sykemeldt meg ut denne uka, siden jeg må kjøre mange mil til og fra jobb i løpet av en uke og har såpass mye ubehag.

I går sov jeg halve dagen, og i dag vil jeg bare forsøke å ta det rolig. Det verker masse i eggstokkområdet, men på en måte er det jo en god ting også. Det skjer nok masse der inne! På fredag skal jeg på UL for å se hvordan det går med utviklingen. Håper så inderlig at det blir egguttak neste mandag! Jeg er helt klar! Mens jeg venter, så leser jeg den nye informative og fine bloggen "Prøverøret" som Fertilitetsavdelingen Sør i Porsgrunn lager. Har du lyst til å lese den? Trykk her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar