torsdag 22. oktober 2015

Sprøytestart!

I går startet jeg med Menopur, og satte sprøyte på meg selv for første gang! Jeg var så stresset da klokka var to, at jeg dro hjem tidlig fra jobb. Kjørte hjem, laget pizza og blandet Menopur - sånn "by the way" Da mannen kom hjem, leste vi gjennom brosjyren. Jeg bestemte meg for at jeg skulle klare det selv, men fingrene mine skalv så at mannen måtte hjelpe å holde hetteglasset da jeg skulle trekke det opp i sprøyten. Gikk ut på badet, og så på meg selv i speilet. Tørket magen med spritserviett, hikstet og gråt i et minutt, og stakk - en gang - to ganger - skinnet var "seigt" - på tredje forsøket gikk det! Alt var over på under to minutter med tårer, hiksting og stikking. Selve stikket gjorde ikke vondt, men det svidde en stund! Jeg er stolt av meg selv, men gruer meg nesten like mye til dagens stikking. Når blir man vant med noe sånt? Et stikk hver dag til og med neste torsdag, så er det ultralydsjekk av tilstanden. Kanskje blir det en uke til, og kanskje blir det uttak første uka i november.

Uansett så er jeg glad for å ha kommet videre i medisineringen, nå både på spray og sprøyter. Sliter med litt bivirkninger, og psykisk er jeg utslitt i hodet, men er fortsatt 100% på jobb. Vurderer "å kaste inn håndkleet" og bli sykemeldt snart. Jeg sliter meg selv ut...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar