lørdag 8. august 2015

Helgefølelsen har kommet tilbake

Da er det første helg etter sommerferien. Det føltes godt å kjøre hjem i går etter jobb, og vite at jeg har fri hele helga. Kjørte rett til ovnsbutikken og bestilte ny ovn til kjellerstua, en liten søt sak med glass i tre hjørner fra Contura. Gikk en god tur senere på kvelden, vasket huset, vasket klær og laget pizza. Til slutt dalte vi ned i den nye sofaen i kjellerstua og så "Cinderella" som vi kjøpte på DVD forrige helg. Koselig film.

I går møtte jeg også ei IVF-jente som ble laget på klinikken i Porsgrunn for rundt ti år siden. En kollega av meg hadde med seg barna på jobb i går, og første barnet er IVF-barn. To år etter prøverør dukket det opp en gutt som en stor overraskelse. Det gikk enda mer opp for meg, at det faktisk er dette vi strever og jeg har så mye redsel og stress i kroppen for. Vi skal lage et barn, antagelig på "kunstig vis" Da jeg satt og snakket med denne flotte jenta i går, så gikk det opp for meg enda mer at dette er noe vi bare må gjøre. Vi må ikke trekke oss fordi det blir skummelt, for det er jeg sikker på at det blir; nesten uutholdelig skummelt. Håper at jeg på ti år til kan være like lykkelig på familieplanet, som min kollega er og at jeg også har fått ett eller to flotte barn.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar