torsdag 5. november 2015

Egginnsett

Vi møtte på klinikken kl 13.15, og gikk gjennom samme prosessen med venterommene, slusen, avkledning og behandlingsrom. De fortalte at det ikke hadde blitt noe mer utvikling på de 7 eggene fra i går, men at det fortsatt var liv i to stykker. IVF-embryoet hadde nå blitt firedelt og så helt perfekt ut. ICSI-embryoet hadde blitt femdelt, og det er et lite avvik men det kan hente seg inn igjen. Avgjørelsen ble derfor at vi fikk IVF-embryoet satt inn, og utviklingen på det andre skulle vurderes til frys dagen etter.

Innsettingen gjorde ikke vondt, men måtte ha full blære så følte meg litt sprengt. Det ble satt et kateter opp i livmor. Det lille nystartede livet ble sprøytet inn i meg ved hjelp av ultralydassistanse utenpå magen. Det var helt rart å reise seg etterpå, og vite at det var et lite liv inni meg. Dette som jeg har lengtet så etter! Innsettingen gikk veldig fort.















Etter innsett hadde vi samtale med en hyggelig sykepleier, som må være en av de eldste i faget. Det var fint å prat med henne. Vi snakket om tiden framover, og bruk av progresteronstøtten Lutinus som jeg må ta i vagitorieform tre ganger om dagen de neste 14 dagene.

Da vi kjørte hjemover smilte jeg på ordentlig for første gang på lenge. Håper lykken ikke bare vil bare i 14 dager... Lille "Duppe" må feste seg i magen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar